سنگ عقیق اصل
نوشته شده توسط : مطلب نویس سارگن

agate یا سنگ عقیق از نمونه سنگ های قیمتی می باشد. این سنگ از چند عنصر شیمیایی تشکیل شده است و یکی از ترکیبات شیمیایی آن سیلیس می باشد هرچند که برخی مواقع عناصر دیگری مانند: آلومینیوم، کلسیم و منیزیم در آن نیز یافت می شود. 

سنگ عقیق دارای ریزدانه است و رنگ آن هم تقریبا روشن است دارای بافت های نیمه شفاف، مات و جلای شیشه ای است. کاربرد این سنگ از سه هزار سال پیش می باشد که مصری ها برای ساختن مهره ها، انگشتر، گردنبند و تزئین کردن ظروف از آن استفاده می کرده اند. 

رنگ بندی سنگ عقیق بدین صورت می باشد:

  • زرد
  • سبز
  • سرخ 
  • سیاه

سنگ عقیق بر اساس رنگ بندی و نوع ساختار ظاهری سنگ که از لایه های متفاوتی تشکیل شده است به دسته بندی های مختلفی تقسیم می شود:

  1. مُشا یا سنگ عقیق شجری: این سنگ معمولا رنگی خاکستری دارد که ممکن است بی رنگ و یا نیمه شفاف باشد که شکل آن در ظاهر اولیه مانند درخت می باشد. 
  2. سنگ عقیق آبدار: از زمان پیدایش این سنگ مقداری آب به همراه آن وجود دارد که اگر سنگ در تراش های بسیار نازک باشد آب درون آن کاملا قابل مشاهده است. 
  3. عقیق خزه ای: در این مدل از سنگ عقیق بلورهای سبزرنگی مانند خزه وجود دارد. 
  4. عقیق چشمی:  در این سنگ لایه های که موازی و دایره ای شکل هستند که مانند چشم دارای یک نقطه تیره رنگ در مرکز سنگ قرار دارند. 
  5. دژی: برخی از مدل های سنگ عقیق طرح هایی مانند دژهای قدیمی دارد. 
  6. منظره ای: طرح هایی به شکل منظره و درختان وجود دارد. 
  7. مجوف: در نوعی از سنگ عقیق حفره هایی به صورت توخالی وجود دارد. 

خاصیت سنگ عقیق بر بدن و روح و روان

سنگ عقیق فواید بسیار زیادی دارد از جمله اینکه برای جلوگیری از خونریزی های معده، درمان جنون، جلوگیری از لخته شدن خون، بیماری های طحال، تقویت چشم ها، جلوگیری از خونریزی لثه، تقویت معده می باشد. 

همچنین از این سنگ برای دفع بلاها و حوادث نیز استفاده میکنند، ترس و خوف را از انسان دور میکند، دل را قوی می سازد و جانوران خطرناک را دور می کند. 

از سنگ عقیق در مصارف مختلفی می توان استفاده کرد که برای خانم ها و آقایان قابل استفاده است. سنگ عقیق در جواهرات مردانه بسیار کاربرد دارد و در سلیقه و طرح های مختلف پیاده سازی می شود. 

همچنین از نوع گران قیمت تر این سنگ که توسط افراد کارشناس تایید می شود می توان در جواهرات لوکس مردانه که به نسبت قیمت بالاتری دارند و صد البته بسیار کارشده و زیبا هستند نیز استفاده می شود. 

برای مشاهده طرح های مختلف جواهرات مردانه می توانید به سایت جواهر مراجعه کنید که از تنوع کالایی بسیاری برخوردار است و ضمن اینکه تمامی کارها بر اساس شناسنامه اصالت کالا فروخته می شوند. 

جواهر سایت یک سایت فروش جواهر می باشد که در آن انواع زیورآلات نقره، انگشتر زنانه، گردنبند زنانه، دستبند چرم، سرویس نقره، گوشواره زنانه و دخترانه در طرح های بسیار زیبا موجود می باشد. 





:: بازدید از این مطلب : 965
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: